Ik zoek HULP!

Voor wie is Stichting HWK?

Zie je het niet meer zitten?

Heb je financiële problemen?

Ben je plotseling dakloos geworden?

Heb je een drank-, drugs-, game- en/of gokverslaving?

Zoek je hulp of wil je er eens met iemand over praten?

Stichting HWK is er om je te helpen.
Je kunt bij ons terecht voor een luisterend oor. We helpen je graag verder.
Aarzel niet. Bel gerust.

Wie vraagt er naar hulp HWK?

Je kunt hulp vragen voor jezelf, maar anderen kunnen dat ook doen voor jou.
Voorwaarde is dat degene voor wie de hulp bestemd is, weet dat er hulp wordt gevraagd.
Als een ander contact opneemt, zullen we heel vaak vragen de persoon zelf ook te laten bellen.

Waar werkt HWK?

Het werkgebied van de Stichting Hulpverlening Westfriese Kerken beslaat de zeven samenwerkende burgerlijke gemeenten in oostelijk deel van Westfriesland.

Regio HWK is Drechterland, Enkhuizen, Hoorn, Koggenland, Medemblik, Opmeer
  • Drechterland
  • Enkhuizen
  • Hoorn
  • Koggenland
  • Medemblik
  • Stede Broec
  • Opmeer

Hoe bereik je HWK?

De snelste manier is via de telefoon: 0229-271684.

Tijdens het telefonisch spreekuur, elke werkdag van 10-12 uur. Op deze tijd kun je ons persoonlijk benaderen in kerkcentrum “Het Octaaf”, adres: J.D. Pollstraat 1. Hoorn.

Buiten het spreekuur is de kans groot dat je een antwoordapparaat aan de lijn krijgt. Geen nood! Je wordt binnen 24 uur, en meestal veel sneller, teruggebeld door één van onze hulpverleensters.

* Bezoek aan ons kantoor?  Alleen op afspraak.
* Via de website?  Contactformulier
* Via facebook? HWK Facebook

En dan?

De hulpverleenster zal allereerst goed luisteren naar je verhaal en op grond daarvan een afspraak met je maken. Dat kan zijn voor een bezoekje van jou aan het kantoor, of van de hulpverleenster aan jouw huis.

Soms kan er meteen worden gehandeld om de allereerste nood te lenigen. Indien noodzakelijk kan je worden doorverwezen naar instanties waarmee de HWK samenwerkt, om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Onze hulpverlening is gratis, voor iedereen en deze hulp wordt financieel mogelijk gemaakt door de kerken in Westfriesland. Je hoeft geen lid van een kerk te zijn om door ons geholpen te worden, wij helpen iedereen!